Kwaliteit van zorg

Een leven ‘Gewoon, als thuis’ voor mensen met dementie, alzheimer of een andere vorm van geheugenverlies vraagt om extra aandacht en speciale zorg. Onze huizen zijn specifiek voor deze zorgbehoefte ingericht, waarbij kwaliteit en veiligheid randvoorwaarden zijn om deze zorg te kunnen leveren.

Kwaliteit heeft vele aspecten en wordt door bewoners, mantelzorgers en zorgverleners anders ervaren. Graag geven wij u op onze site uitgebreid informatie over de wijze waarop wij met kwaliteit omgaan. Mocht u naar aanleiding hiervan vragen hebben aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via zorg@dagelijks-leven.nl of 055 – 576 6676. We staan graag voor u klaar.

Veiligheid

De bewoners van onze huizen beschikken over volledige bewegings-vrijheid, maar dat vraagt tevens om een veilige omgeving. De inzet van domotica en persoonsbeveiliging zorgen ervoor dat deze wordt geboden. Zo is het volledige terrein omheind, zonder dat dit ten koste gaat van de open uitstraling. De deuren zijn afsluitbaar en indien nodig zijn onze bewoners altijd traceerbaar. Wij nemen geen enkel risico, zodat u uw partner, ouder of familielid met een gerust hart aan ons kunt toevertrouwen.

 

HKZ

Dagelijks Leven vindt het belangrijk dat bewoners zich prettig voelen en op hun gemak. Dat mantelzorgers het vertrouwen hebben en houden dat hun familielid in goede handen is. Dat gaat alleen als onze medewerk(st)ers klant- en servicegericht werken. Daarom werken wij volgens de HKZ-certificering, wat staat voor Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector. Het is dé manier om zichtbaar te maken dat de bewoner altijd centraal staat en dat wij voortdurend en systematisch werken aan verbetering, borging en toetsing van de kwaliteit van de dienstverlening, verzorging en verpleging. Het kwaliteitssysteem voldoet aan de internationale ISO-9001 normen. Er worden buiten de wet- en regelgeving voortdurend controles uitgevoerd in het kader van HKZ en wij laten onze audits op zorgverlening extra controleren door externe specialisten. Dat geldt voor de gehele organisatie en dus ook voor iedere aparte locatie.

 

Informele kwaliteit

Buiten de formele kwaliteit speelt de informele (belevings-)kwaliteit een grote rol op de woonzorglocaties. Wij vinden de mening van onze bewoners en hun familie belangrijk en nemen die mee in onze evaluaties.

Klanttevredenheid

Dagelijks Leven is aangesloten bij Zorgkaart Nederland. De verwanten van onze bewoners kunnen hier hun beoordeling geven over onze woonzorglocaties. De resultaten hiervan zijn per locatie terug te vinden op zorgkaartnederland.nl. Klik hier om de beoordelingen te bekijken.

De grootste ervaringssite in de zorg

De tevredenheid van bewoners is daarnaast een onderdeel van de dagelijkse zorg en ondersteuning.

 

Cliëntvertrouwenspersoon

Bij Dagelijks Leven vinden we het belangrijk dat onze bewoners op een prettige en veilige manier in onze huizen verblijven. Als bewoner en mantelzorger mag u van ons natuurlijk het beste verwachten. We doen er alles aan om dit mogelijk te maken. Mocht er iets zijn dat u liever niet rechtstreeks met een van onze medewerk(st)ers wilt of kunt bespreken, dan kunt u contact opnemen met een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Hij of zij behandelt uw vragen vertrouwelijk. U kunt de cliëntvertrouwenspersoon rechtstreeks bereiken via de mail: vertrouwenspersoon@dagelijks-leven.nl.

Lees hieronder meer over de cliëntvertrouwenspersoon.

els-lambrichtsEls Lambrichts

Graag wil ik me aan u voorstellen als cliënt-vertrouwens-persoon van Dagelijks Leven.
Mijn naam is Els Lambrichts, ik woon samen met mijn echtgenoot in Urmond, een klein dorpje nabij Sittard in Limburg. Ruim 30 jaar ben ik werkzaam geweest in de gezondheidszorg met name de ouderenzorg. Na mijn pensionering heb ik de keuze gemaakt tot vrijwilligerswerk binnen de gezondheidszorg als cliëntvertrouwenspersoon.

 

Wanneer kunt u contact opnemen met de cliëntvertrouwenspersoon?

  • Wanneer u niet helemaal tevreden bent omtrent de geleverde zorg en/of zorgafspraken.
  • Indien u graag advies wilt inwinnen omtrent zaken waar u moeite mee heeft en dit niet rechtstreeks met de zorgmedewerk(st)er wilt bespreken.
  • Indien er sprake is of aanleiding is tot seksuele intimidatie.
  • Wanneer u in aanraking komt met agressie en geweld.

Wat is mijn positie en taakbevoegdheid binnen Dagelijks Leven?

Mijn werkzaamheden voer ik zelfstandig en onbevooroordeeld uit.
Geheimhouding behoort tot uitvoering van taken mits toestemming van cliënt, om op hoofdpunten zaken door te spreken met de uitvoerende zorg of ondersteunende diensten.

 

Het taakgebied is divers:

  • Een luisterend oor bieden;
  • Opvangen en melden van signalen van onvrede;
  • Geven van advies en voorlichting;
  • Bemiddelen bij oplossingen;
  • Bieden van ondersteuning bij het oplossen van onvrede en zo nodig doorverwijzen;
  • Bieden van nazorg.

 

Hoe kunt u mij bereiken?

Per e-mail: vertrouwenspersoon@dagelijks-leven.nl
Telefonisch: 06 – 574 77 369